Gisteravond voor het eerst een netwerk bijeenkomst gehad met collega schoonheidsspecialisten. Wat is dat fijn om enthousiaste, ondernemende, lieve collega’s te ontmoeten. Samen praten over wat je bezig houdt, ideeen uitwisselen , van elkaar leren. Heerlijk!
Ook hadden we vanuit de ANBOS, onze branche organisatie, de opdracht gekregen om te gaan discussiëren over de Wet Kwaliteit,Klachten Geschillen Zorg .

Deze WKKGZ is sinds 2017 van kracht gegaan om onze cliënten te ondersteunen bij evt klachten bij/na een behandeling. Daar zijn een aantal protocollen voor die wij eigenlijk al volgen. Echter wat we nog laten liggen is het kenbaar maken bij onze cliënten. Vandaar dat ik daarover wil schrijven in deze blog.

Ken je het spreekwoord: waar gewerkt wordt vallen spaanders ? Wij zijn ook mensen en soms gaat er iets mis. Wanneer wij, nadat we een klacht van een client hebben ontvangen, er met die client niet uitkomen kan hij/zij zich beroepen op de WKKGZ. Er wordt dan een klachtenfunctionaris aangesteld en die gaat de klacht onderzoeken en naar tevredenheid van de client oplossen.
Mooi is dat juist gisteravond weer bleek dat het nooit zover komt, communicatie hierin is heel belangrijk. Dan hoor je dat je met professionals te maken hebt. Zonder klachtenfunctionaris hebben wij dit , als het voorkomt, tot een goed einde gebracht.
Meer informatie over de WKKGZ kan je vinden op de site http://www.wkkgz.nl .

Ik wens jullie weer een mooie dag.

Carina.